2.2.11

9.klassi ühikonnaõpetuse eksam

23.02 mõisted L- M (Maasi,Ennuk)
NB! Maasile ja Ennulile lisaks K II, sest Maasil oli õppimata ja
Ennuk ei käi tunnis !

16.02 mõisted K(II osa)(Maasi,Ennuk)
17.02 mõisted K(I osa)- kolmas sektor e vabasektor(Sallo,Undusk) ja mõisted H -J (Sallo,Undusk-puudusid õigel päeval )

9.02 9.a mõisted K(I osa)- kolmas sektor e vabasektor(Maasi,Ennuk)

Materjal kordamiseks
http://www.meis.ee/raamatukogu?action=download2&book_id=220

Eksami teemad:

ÜHISKOND KUI INIMESTE OLEMASOLU VIIS. Ühiskonnaelu valdkonnad. Ühiskonna sotsiaalne struktuur. Varanduslik kihistumine. Inimeste huvide mitmekesisus ja selle avaldumisvormid.Normid ühiskonnasuhetes. Õigus- ja moraalinormid. Sotsiaalsed normid ja väärtused.

RIIGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID. Riigi mõiste, tunnused, funktsioonid. Eesti riiklik korraldus. Eesti Vabariigi põhiseadus Eesti riigivormist ja –korrast. Rahvas. Riigikogu. Vabariigi President. Vabariigi Valitsus. Kohalik omavalitsus. Eesti Vabariigi õigus- ja korrakaitseorganid. Kodanikukaitse. Eesti riigikaitse struktuur ja funktsioonid. Eesti riik rahvusvahelistes organisatsioonides.

KODANIKUÜHISKOND. Kodanikukultuur. Kodanikualgatus. Mittetulundusühingud. Kohalikud kogukonnad. Käitumine kriisiolukorras.

RAHVAS, PÕHISEADUS, DEMOKRAATIA. Õigusriik. Inimõigused. Eesti Vabariigi põhiseadus. Põhiõigused, vabadused ja kohustused Eesti Vabariigi põhiseaduses. Usk ja usuvabadus. Sõltumatu ajakirjandus. Õigus avalikule teabele. Informatsiooni kättesaadavus.

ÜKSIKISIK, RIIK JA ÕIGUS. Seadus, seaduskuulekus. Kodakondsus. Igaühe õiguste, vabaduste ja kohustuste ühetaolisuse printsiip. Demokraatliku kohtupidamise põhimõtted.

RIIK JA MAJANDUS. Turumajandus. Konkurents ja riigi roll majanduses. Riigieelarve. Maksud, nende otstarve. Ühishüved ja sotsiaalne turvalisus. Raha ja pangandus. Eesti tööturg ja tööturupoliitika.

INDIVIID JA MAJANDUS. Rikkus ja vaesus. Peremajandus. Karjääri ja toimetuleku planeerimine. Tööturg, tööandjad ja töövõtjad. Konkurents tööturul. Tööseadusandlus. Tarbijakaitse ja tarbijakäitumine.